.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۶۵۰ هزار پورت فیبر نوری سهم مازندران در دولت سیزدهم
۶۵۰ هزار پورت فیبر نوری سهم مازندران در دولت سیزدهم

شمال نیوز: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران فیبر نوری منازل و کسب و کارها (fttx) را یکی از ابر پروژه های اولویت دار دولت سیزدهم دانست و افزود: رییس جمهور قول ۲۰ میلیون پورت را دادند که بر اساس برنامه ریزی های وزیر متبوع اعلام کردند که سهم مازندران ۶۵۰ هزار پورت می شود که ۳۵۰هزار پورت در پایان امسال و ۳۵۰ هزار پورت برای سال آینده تخصیص داده می شود.

 

به گزارش شمال نیوز، اسماعیل اعزی به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با ایسنا، به اقدامات مهم و اثرگذاری دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم دنبال می شود در راستای عدالت ارتباطی، طرح توسعه ارتباطات روستایی در بخش موبایل بوده است که بر اساس ابلاغ های انجام شده به ۲۲۲ روستا خدمات داده شد.

 

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و  ۹۷ روستا نیز زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه میزان پوشش برای روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در دولت سیزدهم ۹۷ درصد بوده است، ادامه داد: بر اساس تکلیف قانونی باید ۸۰ درصد از روستاهای بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار می شدند از این رو مازندران توانست با رشد ۴ درصدی در حوزه موبایل در روستاها از متوسط میانگین تکلیفی دولت عبور کند.

 

اعزی یکی دیگر از وظایف و تکالیف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را طرح توسعه مناطق گردشگری دانست و افزود: از گذشته تعداد ۱۲۲ نقطه گردشگری در مازندران اعلام شده بود و ۹۵ نقطه زیر پوشش بودند که در دولت سیزدهم ۲۰ نقطه زیر پوشش اینترنت موبایلی قرار گرفت و در حال حاضر تعداد مناطق پوشش گردشگری درمازندران ۱۱۵ نقطه است. در تلاشیم تا پایان دولت باقی مانده مناطق گردشگری استان را تحت پوشش موبایلی قرار دهیم.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران بیان کرد: یکی از اقدامات اثرگذار در سفرهای شهرستانی استاندار مازندران اخذ ابلاغ تامین پوشش روستایی ۷۰ روستا بود که از این تعداد ۲۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

این مسئول ادامه داد: ۶ جاده مواصلاتی هراز، سوادکوه، کندوان، کیاسر به سمنان، گلوگاه، رامسر تکمیل پوشش جاده ای صورت گرفت.

 

اعزی گفت:  ۱۴ عدد ریپیتر شامل ۸ ریپیتر جاده هراز و ۴ ریپیتر جاده سوادکوه و ۲ ریپیتر در جاده کندوان نیز پوشش تونل های جاده ای تکمیل شد.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه پروژه توسعه ارتباطات روستایی به منظور پایداری شبکه و افزایش پهنای باند برای مراکز مخابراتی و دکل های تلفن همراه طرح توسعه فیبر نوری در روستا است، یادآور شد: توسعه فیبر نوری ۵ شهرستان شامل۲۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در شهرستان های ساری ۴۵ کیلومتر، سوادکوه ۴۰ کیلومتر، آمل ۱۰۰ کیلومتر،  بابل۷۵ کیلومتر و نکا ۹۲کیلومتر صورت گرفته است.

 

وی افزود: پروژه های در حال اجرا از توسعه فیبر نوری روستایی شامل روستاهای شهرستان های نور و رامسر مجموعا با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان است.

 

اعزی ادامه داد:  ۱۲ پروژه به میزان ۱۰۰۰ کیلومتر در روستاهای مازندران با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد در دست اقدام است که ابلاغ آن برای شهرستان ها انجام شد.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران بیان کرد: برای رسیدن به دولت هوشمند باید زیر ساخت های ارتباطی استان توسعه پیدا کند و با توجه به اینکه فناوری اطلاعات در زندگی مردم بسیار اثر گذار است، با شیوع ویروس کرونا و طی برنامه ریزی های خاص صورت گرفته خوشبختانه پروژه های زیادی برای توسعه انجام شد.

 

وی فیبر نوری منازل کسب و کارها (fttx) را یکی از ابر پروژه های اولویت دار دولت سیزدهم دانست و افزود: رییس جمهور قول ۲۰ میلیون پورت را دادند که بر اساس برنامه ریزی های وزیر متبوع اعلام کردند که سهم مازندران ۶۵۰ هزار پورت می شود که ۳۵۰هزار پورت در پایان امسال و ۳۵۰ هزار پورت برای سال آینده تخصیص داده می شود.

 

اعزی گفت: ۱۳ پروژه( fttx) در دولت سیزدهم شامل پنج شهر (عباس آباد، چالوس، خرم آباد،  نشتارود و سیمرغ) با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بود که انجام شد و شهرهای نکا، سلمانشهر، فاز اول بابل با اعتبار بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز در حال انجام است و همچنین تا پایان سال شهرهای رامسر، بابلسر، فاز دوم بابل، نور، ساری و محمودآباد انجام خواهد شد که تمامی این پروژه های برای تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، توسعه فناوری در سطح استان را یکی دیگر از پروژه ها دانست و افزود: پروژه پنجره واحد خدمات الکترونیکی بومی استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولت در هفته دولت راه اندازی خواهد شد.

 

این مسئول اظهار کرد: ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه تسهیلات و اشتغالزایی در سال گذشته توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت صورت گرفت که منجر به ایجاد اشتغال ۸۷ نفر شد و در سال جاری نیز ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اشتغال اختصاص پیدا کرده است.

 

اعزی یادآور شد: ۹۹۸ دفتر پیشخوان شهری و روستایی در مازندران  فعال هستند که برای ۱۴۹ دفتر پروانه صادر و ۷۷ دفتر در حال بررسی است که این دفاتر پیشخوان، خدمات دستگاه های اجرایی را هم ارائه می دهند.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه ۴۳۰ باجه خودپرداز پست بانک نیز درسطح استان هستند، افزود: تعداد ۱۸۱۸ فقره تسهیلات در انواع مختلف ازدواج، اشتغال، ادوات کشاورزی به مبلغ ۱۴۵۲میلیارد ریال از طریق باجه های بانکی در روستاها پرداخت شد. همچنین  ۴۴ خدمت در باجه های بانکی در روستا ها نیز در حال ارائه هستند که به اقتصاد روستا کمک می کند.

 

 اعزی افزود: تعداد ۶۳۳ نفر سرباز وظیفه در دولت سیزدهم آموزش های مختلف را دیدند که تسهیلات هم پرداخت شده است.

 

اعزی پنجره واحد مدیریت زمین را یکی دیگر از اقدامات اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران افتتاح سایت های تلفن همراه ۲۰ روستا از ۱۱ شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار خانوار با اعتباری بالغ بر ۳۵هزار میلیارد تومان در روستاهای بالادست در هفته دولت خبر داد.

 

وی گفت: عملیات اجرایی فیبر نوری منازل و کارها در شهر ساری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و شروع عملیات اجرایی شهر بابلسر با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشوق دولت در هفته دولت آغاز خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.